2018(e)ko apirilaren 10(a), asteartea

COPACABANA ETA TITIKAKA lakutik LA PAZera

Malko batzuk tarteko agur erran genion Cuscori, eta gau horretan busa hartu eta Boliviara! Herrialde berrira pasatzea kuriosoa izan zen, zeren mugan autobusetik jaitsi, Peruko aldean pasaportea seilatu, oinez muga pasa eta Boliviako aldean berriz selloa jarri ziguten; autobusean igo eta Copacabanara! Iritsi eta pixka bat deskansatzera joan ginen, bus cama izan behar zuena ez zelako izan... eta arratsalde berezia izan genuen, lagunekin elkartu ginen!

Copacabana Titikaka lakuaren inguruan dagoen herria da. Titikaka munduko lakurik altuena da, eta Peru eta Boliviaren artean banatzen da. Bertako amurraina bazkaldu genuen bitan laku ertzean 25 BOBtan, super goxoa!

Con algunas lagrimas de por medio dijimos adiós a Cusco de nuestros corazones, y esa misma noche tomamos un bus y a Bolivia! Fue curioso pasar al nuevo país, porque al llegar a la frontera nos bajamos del bus, sellamos en la parte peruana, fuimos a pie a la boliviana, sellar el pasaporte y vuelta al bus y a Copacabana! Es fácil, y hay un cajero muy a mano en la frontera para quien pueda hacerle falta! Descansamos un poco en el hostal Florencia (recomendable!), ya que el que iba a ser bus cama no lo fue... y tuvimos una tarde especial, porque nos juntamos con nuestras amigas!

Copacabana esta a orillas del lago Titicaca, el lago mas alto del mundo según dicen, y se reparte entre Perú y Bolivia. Un par de días comimos trucha del lago en unos chiringuitos a la orilla, supe rica por 25 BOB (unos 3euros).

Laku ertzean

Copacabana

Copacabanako eliza
Trucha deliciosa del Titikaka

Hurrengo egunean lakua deskubritzera joan ginen. Joan etorriko barkito bat hartu genuen isla de la luna eta isla del sol bisitatzeko. Han lo egiten gelditzeko aukera dago, baina guk ez genuen egin. Gainera, isla del soleko zatirik bereziena iparraldea omen da, eta orain itxita dago turistentzako bertako herrien arteko konfliktoengatik. Arriskutsu omen dago, asike badazpada gu hegoaldean. Oso egun polita izan zen, baina egia da hor ere eskailerak zeudela eta gu eskailera inkekin nekatuta ginen!

Irlak leku berezia dira, irla bakoitza mendi bat da, eta izugarrizko bistak dituzte. Bertan, lakuaren erdian, eguzkia eta ilargia behatz puntekin ukitu daitekeen toki horretan energia berezi bat dago. Inken historiaren arabera bertan sortu ziren lehen izakiak, lakutik sortu ere, eta hortik zabaldu egin ziren.

El sol lleva aureola en este magico lugar

Isla de la Luna y el sol que la ilumina

Al día siguiente fuimos a descubrir las entrañas del Lago. Cogimos un barco de ida y vuelta en el día, con el que visitamos la isla de la Luna y la del Sol, dioses para los Aymara y quechua. Hay la opción de quedarse a dormir en la isla, pero la parte norte esta cerrada para turistas por conflictos entre las comunidades, debe estar peligrosillo, así que decidimos volvernos en el día.

Las islas son un lugar muy especial, están aisladas en el lago, de orografia montañosa, muy cerca del cielo, de verdad un sitio con una energía mágica, no nos extraña que adoraran a los astros desde ese lugar. Según la historia Inka, Inti y Killa (sol y luna) surgieron del lago, y de ahí fueron a expandir el imperio.

Santuario Isla de la Luna

Modeloa txalupa hartzeko puntuan

Isla del Solerko panoramika (ez naiz kaka egiten ari)

Eta Copacabana inguruan bi egun lasai pasatu ondoren, La Pazera joan ginen (aklarazioa: La Pazen paz gutxi dago). Hara iritsi eta Loinaz eta Juditek guretzako etxea zuten ya, Sopocachi auzoan, eta dena oso errex jarri ziguten, gidak izan baitziren bertan! Hurrengo egunerako eskursioa ere haien esku, eta primerako aukera izan zen. La Paz ondoan munduko errepiderik arriskutsuena delakoa dago. Lehen bide bakarra zen, baina gaur egin errepide alternatibo bat dago, hortaz, enpresa ugarik jaitsiera bizikletan egitea eskaintzen dute. Denetatik omen dago, enpresa onak eta txarrak; guk Vertigorekin egin genuen eta primeran joan zen! 10 bat pertsonako taldea, ekipo onak... Jaitsiera gozatu genuen,  3500mko desnibela, ikaragarrizko paisaiak! Eta gainera bukaeran saria izan genuen, jiji!

Un par de días tranquilos en Copacabana y a La Paz (aclaracion: en La Paz no hay Paz). Para cuando llegamos Loinaz y Judit ya habían cogido hostal, en el barrio Sopocachi, asi que nos lo pusieron todo muy fácil, nos hicieron de guías, fuimos a cenar... El plan del día siguiente también lo buscaron ellas, un acierto! Cerca de la ciudad esta la llamada carretera de la muerte, la que dicen que es la mas peligrosa del mundo. Hoy en día hay una carretera alternativa, por eso, varias empresas ofrecen descenso de la misma en bicicleta. Hay empresas de todo tipo, seguras y no tanto; nosotras lo hicimos con Vértigo y fue de maravilla. Grupo de unas 10 personas, equipos buenos, buenas bicis, guías serios... Disfrutamos un montón la bajada, aunque alguna al principio tenia miedito...3500m de desnivel y unos paisajes de alucinar! Ademas, al final había premio...

Alla vamos!!!

Foto rally
Esquivando cascadas

Ongi etorri!!
Lortu dugu!

Y el premio

Hurrengo goizean gure lagunak joan ziren, eta gu etxez aldatu ginen, zentroan, Sagarnaga kalean, ez da horren lasaia, baina gauzak hurbilago daude. Free tour bat egin genuen La Paz gainean dagoen hirira: El Alto. Munduko hiririk altuena da 4095mtan, la Paz bera baino populatuagoa, eta bertako populazioaren %95a indigena da. Oso leku berezia da, bereziena Mercado de las Brujas da, boliviako indigenek Pachamamari egiten dizkioten erritualak egin daitezke bertako brujoekin, eta merkatu horretan horretarako behar den guztia erosi daiteke, llamen fetoak barne.

La mañana siguiente nuestras amigas se fueron, y nosotras nos movimos a otro hostel en el centro, no tan tranquilo pero mas accesible a cualquier sitio. Hicimos un freetour por El Alto, ciudad ubicada encima de La Paz, que es la metrópoli mas alta del mundo a 4095m de altitud, mas poblada que La Paz, y el 95% de la población es indígena. Es un lugar especial, un poco peligroso por la noche nos dijeron, y lo mas especial que visitamos fue el mercado de las Brujas. Ahi, los brujos y brujas realizan ofrendas a la pachamama a petición del cliente, y en ese mercado se puede comprar todo lo que necesitas para ello, incluidos fetos de llama.

El Alto

Aiiii

Material diverso para los ritos

La Paz lapiko moduko batean dago kokatuta, bailara batean, eta duela 5 urte, Evo Moralesen gobernuak, trafikoa bideratzen aldera teleferikoak kokatu zituen hirian zehar. Horrek toke berezia ematen dio. Guk 6 ibilbideetako 3 hartu genituen.

La Paz esta situada en una especie de hoyuelo, en un valle rodeado de montañas de hasta 6400m, y hace unos 5 años, el gobierno de Evo Morales puso varias lineas de teleférico con el fin de diluir un poco el trafico. Le dan un toque especial a la ciudad, nosotras cogimos 3 de las 6 lineas que están ya operativas.

Linea blanca, entre edificios

Barrio Miraflores

Bistak linea laranjatik

Gure etxe berria San Francisco plazaren ondoan zegoen, eta arratsaldero azpiko irudia ikusten zen, Boliviar pila bat eskaileretan exerita eta azpian norbait ikuskizun bat egiten.

Nuestra nueva casa estaba al lado de la Plaza San Francisco, y cada tarde se puede ver la estampa de la foto de abajo: bolivianos sentados en las escaleras y alguien abajo ofreciendo un espectáculo callejero.

Eta espektakuloa azken egunean ikusi genuena! Bolivian, Perun bezala, bertako emakumeei cholita deitzen zaie, Bolivian eleganteagoak dira, emakume langile eta indartsuak. Beti janzkera berbera daramate, lanerako eta...borrokarako! Choliten arteko borroka ikustera joan ginen, turistada handia izan zen baina benetan kuriosoa eta dibertigarria!

Y para espectáculo el que vimos el ultimo día! En Bolivia, como en Perú, a las mujeres autóctonas les dicen cholitas. En Bolivia nos parece que son mas elegantes, y como en Perú son muy fuertes y trabajadoras. Siempre llevan el mismo atuendo para trabajar, para ir a hacer recados y... para pelear! Fuimos a ver lucha libre entre cholitas, que aunque fue una turistada buena fue muy curioso y divertido!

Colitas en accion

Photocall

Eta holaxe gure abenturak Boliviako hiriburutik. Orain hegoalderantz! Komentatu zuen inpresioak!

Y asi nuestras aventuras por la capi de Bolivia. Ahora hacia el sur! Dejadnos vuestras impresiones, que nos hace mucha ilusión.

1 iruzkin:

1. Neskak!!
    Oso interesgarria kontatzen duzuena, eta argazkiak, benetan ederrak.
    Oso bidai polita eta interesgarria egiten ari zarete. Segi horrela!
    Eta ez utzi gauzak kontatzeari.